ΝΕΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ (ΕΡΕΥΝΑ) – ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ολοκλήρωσε πρόσφατα την Έκθεση Ελέγχου της καταλληλότητας και της αποτελεσματικότητας των Οδηγιών που σχετίζονται με τους καταναλωτές και την εμπορία προϊόντων καθώς και της Ευρωπαϊκής Οδηγίας για τα δικαιώματα των καταναλωτών.

Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης επιβεβαίωσαν ότι το νομοθετικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προστασία των καταναλωτών παραμένει κατάλληλο για το σκοπό αυτό. Οι ισχύουσες Οδηγίες, όταν εφαρμόζονται αποτελεσματικά, κατορθώνουν να λύνουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι ευρωπαίοι καταναλωτές, ακόμη και σε ηλεκτρονικές αγορές. Επίσης τα αποτελέσματα κατέδειξαν την ανάγκη να βελτιωθεί η ευαισθητοποίηση, η επιβολή κανόνων και ευκαιριών αποζημίωσης, ώστε να αξιοποιηθεί στον καλύτερο βαθμό η ισχύουσα νομοθεσία.

Στο πλαίσιο αυτό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε μια ανοιχτή δημόσια διαβούλευση για την αναθεώρηση των οδηγιών της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τους καταναλωτές, με την οποία ζητά τις απόψεις των ενδιαφερομένων για όλες τις πιθανές συνέπειες της νομοθεσίας.

Η διαβούλευση αυτή είναι μια ευκαιρία για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (ΜμΕ) να εκφράσουν τις απόψεις τους όσον αφορά τις πιθανές επιπτώσεις που ενδέχεται να έχουν οι προβλεπόμενες νομοθετικές αλλαγές στις επιχειρήσεις που πωλούν αγαθά ή υπηρεσίες σε καταναλωτές στην Ευρώπη. 

Η έρευνα απευθύνεται σε όλες τις Μμε που συσχετίζονται με καταναλωτές και αποτελείται από τρία μέρη:

  1. Το πρώτο μέρος περιέχει γενικά ερωτήματα σχετικά με την κάθε επιχείρηση
  2. Το δεύτερο μέρος έχει δύο τμήματα:
  3. Δυνατότητες αποκατάστασης (όπως λήξη σύμβασης, επανάκτηση χρημάτων) για τους καταναλωτές που είναι θύματα αθέμιτων εμπορικών πρακτικών
  4. Καλύτερη επιβολή ποινών – ενίσχυση κυρώσεων σε περίπτωση παραβίασης των κανόνων προστασίας των καταναλωτών
  • Το τρίτο μέρος περιλαμβάνει τρία ειδικά ερωτηματολόγια σχετικά με τα ακόλουθα θέματα:
  1. Πιθανή απλούστευση των υφιστάμενων Οδηγιών σχετικά με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές, κυρίως των Οδηγιών που σχετίζονται με το δικαίωμα υπαναχώρησης, το οποίο αναφέρεται στην περίοδο των 14 ημερών κατά την οποία οι καταναλωτές μπορούν να ακυρώσουν την παραγγελία και να επιστρέψουν το προϊόν που αγοράστηκε ηλεκτρονικά.
  2. Στοχευμένη αναθεώρηση των Οδηγιών για τη βελτίωση της διαφάνειας των θέσεων αγοράς στο διαδίκτυο
  • Στοχευμένη αναθεώρηση των Οδηγιών σχετικά με τις “δωρεάν” ηλεκτρονικές υπηρεσίες, οι οποίες αναφέρονται σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες για τις οποίες οι καταναλωτές δεν πληρώνουν με χρήματα αλλά παρέχουν δεδομένα (π.χ. αποθήκευση δεδομένων σε cloud, ηλεκτρονική μάθηση, κοινωνικά μέσα, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, υπηρεσίες επικοινωνίας)

Για την δική σας διευκόλυνση, η έρευνα είναι οργανωμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορείτε να επιλέξετε να απαντήσετε είτε σε όλα τα μέρη είτε μόνο στο συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο που θεωρείτε πιο σχετικό με εσάς.

Η διαβούλευση αυτή θα βοηθήσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προτείνει πιο αποτελεσματικούς κανονισμούς τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις επιχειρήσεις. Συνεπώς, η συμβολή σας σε αυτή την έρευνα είναι πολύ σημαντική. 

Για το λόγο αυτό παρακαλούμε όπως συμπληρωθεί το ερωτηματολόγιο που ακολουθεί και σταλεί στο φαξ. 22661044 ή στο email stalo@ccci.org.cy το αργότερο μέχρι τη Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2017.

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων και αναμένουμε τη θετική σας ανταπόκριση.